Wat is Rip & Replace?

Een antivirus c.q. securityoplossing vervangen en uitrollen is over het algemeen een flinke klus waar veel bij komt kijken.
ESET streeft ernaar dit zo makkelijk mogelijk te maken voor haar klanten. Daarom heeft ESET samen met haar partners een service ontwikkelt om dit proces eenvoudiger te maken. Deze service is vooral bedoeld voor het MKB met meerdere computers.

Rip & Replace.

Met de Rip & Replace service wordt door een expert van ESET de huidige antivirus- c.q. securityoplossing van de systemen verwijderd en vervangen met het aangeschafte ESET product. Hierbij wordt tevens de beheertool van ESET geïnstalleerd en geconfigureerd, zodat de uitgerolde ESET oplossing direct te beheren is. De ESET Remote Administrator, oftewel de beheertool, wordt standaard geleverd bij de aangeschafte ESET oplossing.

Het grote voordeel van de Rip & Replace service is dat er zeer weinig handmatig werk aan verbonden is, en een uitrol, of de correcte voorbereiding hiervan, binnen enkele uren door een expert voltooid kan zijn.

Dankzij de unieke Rip & Replace service van ESET is het dus mogelijk binnen enkele uren de standaard uitrol te voltooien.

De Rip & Replace Service is verkrijgbaar vanaf 5 werkplekken. Neem contact op met uw solutionprovider voor meer informatie.

Belangrijkste voordelen:

Vrijwel geen risico’s.

 De service wordt uitgevoerd door een gecertificeerde engineer.

 De huidige oplossing wordt moeiteloos en correct verwijderd.

 De ESET oplossing wordt moeiteloos en correct uitgerold.

 De service laat geen sporen achter.

 De ESET oplossing is na uitrol direct te beheren.

 Tijdens de uitrol krijgt u tevens uitleg en is er ruimte voor vragen

 Een vast bedrag per dagdeel, u komt niet voor onvoorziene kosten te staan.

FAQ:

1. Q: Hoe kan de uitrol worden voltooid als niet alle machines aan staan?

A: De Rip & Replace methode maakt gebruik van een bestaand of aan te maken login script of uitrol tool. Mede hierdoor is het mogelijk om machines welke op het moment van configureren niet ingeschakeld zijn, later automatisch te voorzien van het aangeschafte ESET product.

2. Q: Welke Operating Systems worden ondersteund door Rip & Replace?

A: 1. Windows XP, Windows Vista, Windows 7. Zowel 32- als 64-bit wordt ondersteund.

3. Q: Wat kost de Rip & Replace Service?

A: Neem contact op met uw solutionprovider voor een prijs op maat.

4. Q: Stel dat de Rip & Replace service niet (voldoende) blijkt te werken binnen mijn omgeving, wat zijn dan de alternatieven?

A: Stel dat dit het geval is, dan zal de expert in overleg de uitrol op een andere manier uitvoeren. Het eindresultaat blijft gelijk.

5. Q: Binnen welke termijn kan de service uitgevoerd worden binnen mijn organisatie?

A: Dit is over het algemeen mogelijk binnen een paar dagen. Neem contact op met uw solutionprovider voor een afspraak.

6. Q: Binnen de organisatie is er sprake van een niet-standaard omgeving, met mogelijk meerdere locaties. Kan er dan alsnog gebruik gemaakt worden van de service?

A: Dit is mogelijk. Neem contact op met uw serviceprovider voor een uitrol op maat.

7. Q: Waar kan ik terecht als er achteraf nog vragen en/ of uitdagingen zijn?

A: U kan ten alle tijden contact opnemen met uw solution provider. Indien u een Service Level Agreement heeft afgesloten met uw ESET distributeur, gelden er andere voorwaarden. Neem hiervoor contact op met uw lokale ESET distributeur.

8. Q: Wat zijn de risico’s?

A: De risico’s zijn zeer laag. Als het gebruikte script niet werkt, dan gebeurd er niks.

Wel adviseren wij eerst de service met ons uit te voeren in een testomgeving.

9. Q: Welke antivirus- c.q. securitymerken worden ondersteund door Rip & Replace?

A: De service is geschikt voor het verwijderen van vrijwel alle grote merken. Ruim voordat de daadwerkelijke uitrol gaat plaatsvinden dient de huidige oplossing in kaart gebracht te worden. Dan kunnen wij indien nodig een oplossing op maat maken.